Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af Rail, fredag 15. maj, 2020, 11:46 (203 dage siden) @ KKLD

Der er også nogle stationer der hele tiden kun har tog hvert 30. minut hvilket er for ringe fordi hvis der var S-tog ville der være tog hvert 10. minut til disse stationer. Det svarer til at de kører med nattogsbetjening i myldretiden og resten af dagen.

Det er da ingen garanti...

Langgade, Peter Bangs Vej, Jyllingevej, Islev, Kildedal og Vinge får alle 20 minutters drift i S21 på hverdage (10 minutters drift i weekenden for at forvirre alle)

Når det er sagt så er der jo massere af stationer der kun betjenes hver 30. minut med regionaltog

Hedehusene, Borup, Viby Sj., Lejre, Tølløse osv... I fremtiden skal der også kun hver regionaltog hvert. 30 minut fra Køge mod København..

I sidste ende er det en prioriteringssag og med kvartersdrift prioriteres der en sammenbinding med Sjælland og en højere kapacitet mellem København og Østerport .

Det synes jeg også er for ringe, der skal ikke være tilbagegang. Hedehusene kan få bedre betjening hvis der kommer førerløs S-tog til Roskilde. Men nu handler denne tråd dog om Kystbanen som er ligesom alle de andre S-togsfingre hvilket jeg derfor mener at den burde have samme betjening ligesom Hillerød/Holte, Køge/Solrød Strand/Hundige, Farum, Ballerup/Frederikssund.

Du er god til altid at kræve bedre betjening.. Når det er sagt så er jeg bestemt ikke imod s-tog på kystbanen, men det kommer nok ikke i morgen selvom det skulle blive besluttet i dag.

Faktisk så kommer der mere kapacitet hvis togene ikke skal vende i Østerport og kan fortsætte nordpå.

Nej! Med den nuværende struktur er det plads til 18 tog i røret, med kvartersdrift er der plads til 20 tog.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen