Transportordfører efterlyser tiltag med brintelektriske tog (Generelt)
Et gæt: Fordi man overvejer at indsætte batteritog på den ikke-elektrificerede strækning Kiel-Eckernförde-Flensburg (RE72), som så kunne videreføres til Tinglev hver anden time.
MVH; Lars
Mindes at have hørt, at togene er bestilt, så deres overvejelser, er kommet lidt længere!JH
Ja, togene er bestilt og der er lige sat gang i udbud af operatørkontrakten der er delt op i tre, hvor hver byder vist maksimalt kan byde på to kontrakter.
Del 1 fra 11. december 2022:
- RB 76 Kiel – Schönberger Strand (Dog er strækningen pt. kun udbygget til Kiel-Oppendorf)
- RE 83 Kiel – Lübeck – Lüneburg
- RB 84 Kiel – Lübeck
- RB 87 Kiel – Preetz
- RB 75 Kiel – Rendsburg-Seemühlen (Kun enkelte afgange for udskiftning af tog på Stadlers værksted i Rendsburg)
Del 2 fra 10. december 2023:
- RB 64 Husum – Bad Sankt Peter-Ording;
- RE 72 Kiel – Eckernförde – Flensburg;
- RB 73 Kiel – Eckernförde (– Flensburg);
- RE 74 Kiel – Rendsburg – Husum und
- RB 75 Kiel – Rendsburg-Seemühlen (Undtagen de enkelte afgang der køres i del 1 kontrakten)
Del 3 fra 10. december 2023:
- RB 63 Neumünster – Heide – Büsum;
- RB 82 Neumünster – Bad Oldesloe.
--
Mvh Anders