Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Transportordfører efterlyser tiltag med brintelektriske tog (Generelt)

af andersj, Aalborg, 15/5 2020, 12:57 (1441 dage siden) @ Jens Hansen

Et gæt: Fordi man overvejer at indsætte batteritog på den ikke-elektrificerede strækning Kiel-Eckernförde-Flensburg (RE72), som så kunne videreføres til Tinglev hver anden time.

MVH; Lars


Mindes at have hørt, at togene er bestilt, så deres overvejelser, er kommet lidt længere!

JH

Ja, togene er bestilt og der er lige sat gang i udbud af operatørkontrakten der er delt op i tre, hvor hver byder vist maksimalt kan byde på to kontrakter.

Del 1 fra 11. december 2022:

  • RB 76 Kiel – Schönberger Strand (Dog er strækningen pt. kun udbygget til Kiel-Oppendorf)
  • RE 83 Kiel – Lübeck – Lüneburg
  • RB 84 Kiel – Lübeck
  • RB 87 Kiel – Preetz
  • RB 75 Kiel – Rendsburg-Seemühlen (Kun enkelte afgange for udskiftning af tog på Stadlers værksted i Rendsburg)

Del 2 fra 10. december 2023:

  • RB 64 Husum – Bad Sankt Peter-Ording;
  • RE 72 Kiel – Eckernförde – Flensburg;
  • RB 73 Kiel – Eckernförde (– Flensburg);
  • RE 74 Kiel – Rendsburg – Husum und
  • RB 75 Kiel – Rendsburg-Seemühlen (Undtagen de enkelte afgang der køres i del 1 kontrakten)

Del 3 fra 10. december 2023:

  • RB 63 Neumünster – Heide – Büsum;
  • RB 82 Neumünster – Bad Oldesloe.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak