Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af steenth, lørdag 16. maj, 2020, 01:39 (15 dage siden) @ Rail

Jeg synes, det hører med til historien at gentage, at trafikplanen er et embedsmandsprodukt, der aldrig er blevet politisk godkendt. Det betyder ikke, at det ikke kan være interessant, hvad der står i trafikplanen, for det er - synes jeg - altid interessant at høre om, hvad "man kunne forestille sig". Men man kan jo - som bekendt - forestille sig, eller ønske sig, hvad som helst. Hvilket er en velkendt disciplin her i værelset.


Til det skal man bare huske at omlægningen af Kystbanen er politisk godkendt i Transportudvalget og skulle have være implementeret til K20 hvis det ikke var fordi Svenskerne afsporet det.

Køreplannerne bliver ikke politisk godkendt. DSB har via sin kontrakt med ministreret mulighed for at lægge køreplanen inden for de rammer den giver. Dog sker det hver år, at der kommer afvigelser i forhold til kontakten, som skal godkendes i ministreret. Evt med tillægskontrakter.

Politikerne blander sig.... Og det kan give et pres på DSB. Og for K21 medførte det, at Skovbrynet blev bevaret - ingen ville støtte DSB her. Men normalt få DSB lov at gøre hvad de vil.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Pas paa toget
Pas paa toget
Pris 330,- kr.
 Læs mere 

Jernbanebøger

Lilletog På Sporet
Lilletog På Sporet
Pris 350,- kr.
 Læs mere 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Maribo - Torrig Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen