Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af Rail, lørdag 16. maj, 2020, 02:14 (9 dage siden) @ steenth

Jeg synes, det hører med til historien at gentage, at trafikplanen er et embedsmandsprodukt, der aldrig er blevet politisk godkendt. Det betyder ikke, at det ikke kan være interessant, hvad der står i trafikplanen, for det er - synes jeg - altid interessant at høre om, hvad "man kunne forestille sig". Men man kan jo - som bekendt - forestille sig, eller ønske sig, hvad som helst. Hvilket er en velkendt disciplin her i værelset.

Til det skal man bare huske at omlægningen af Kystbanen er politisk godkendt i Transportudvalget og skulle have være implementeret til K20 hvis det ikke var fordi Svenskerne afsporet det.

Køreplannerne bliver ikke politisk godkendt. DSB har via sin kontrakt med ministreret mulighed for at lægge køreplanen inden for de rammer den giver.

Jeg skrev vidst heller ikke at det var køreplanen de havde godkendt. Det der blev behandlet var netop rammen i DSBs kontrakt, når der skal implementeres kvartersdrift på kystbanen og over Øresund så giver det nogle ændringer i de ydelsestabeller der er i DSBs kontrakt og det er den ændring der er politisk godkendt.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen