Kystbanens fremtidige betjening (Generelt)

af KKLD, lørdag 16. maj, 2020, 08:48 (197 dage siden) @ Rail

Jeg synes i det mindste at der ikke skal være en forværring. Det er ikke meget at forlange.


Livet er hårdt og der skal prioriteres

Er det rigtigt forstået at du siger at et tog der skal vende optager mindre kapacitet end et tog der er fortsætter videre?


Nej

Hvordan kommer forøgelsen fra 18 til 20 tog? Det lyder som om, at togrækkefølgen skal ændres?


Togfølgetiden på Fjerndelen mellem København og Østerport er 3 minutter.

3 går ikke op i 20 men det gør 15 så du mister en kanal hvert 20. minut fordi du skal have 5 minutters togfølge

0 0
3 3
6 6
9 9
12 12
15 15
18 20
21 23
24 26
27 29
30 32
33 35
36 40
39 43
42 46
45 49
48 52
51 55
54
57

Ved 18 tog i timen er der en buffer på 6 minutter (2 kanaler), hvor der ved 20 tog i timen er 0 minutter. Hvordan kan dette forsvares når man kigger på rettidighed?

Og hvordan kan det forsvares at Kystbanen får ringere betjening når der kommer plads til 2 tog ekstra i timen?

Der er ikke udvikling, men afvikling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen