Godstog Helsingør-København (Trafikpolitik)

af steenth, søndag 17. maj, 2020, 13:50 (16 dage siden) @ P.Jensen

Hvis Fehmern "kun" har 3 kanaler pr.time, bør man kunne udvide fra Sjællandsbroen og forbi Kastrup lufthavn - det giver den ekstra kanal/time (måske 2 ekstra) i forhold til nu. Hvis man kan komme op på 4 kanaler/time (et teoretisk max. på 96 /døgn) på den måde må det være tilstrækkeligt lag ud i fremtiden.

Og så sørge for at de kan komme gnidningsfrit igennem Ringsted station.....

Nu skrev jeg ikke noget om kapacitet. Det er en prognose for udvikling af trafikken på langt sigt.... og kapacitet skal jo udbygges efterhånden som trafikken udvikler sig.

Ellers er strækningen fra Kalveboderne (ved Sjællandsbroen) tilogmed Kastrup lidt svært at udbygge - Tårnby Station og lufthaven har optaget en del af det relevante plads.

Hvad forventer du dig godstogene skal betale for strækningen Helsingør til Roskilde?

Nu skrev jeg på Ring 5 linjen. Her kan både Høje Taastrup og Køge blive det sydlige endepunkt. Med Køge giver det også mulighed for at på meget langt sigt en ny bane fra Køge til Femernforbindelsen, når der er grundlag for det.

Men der er nok nogle som regner på økonomien og priser, når det bliver aktuelt, hvis ikke statens betaler for det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

Jernbanen ved Vordingborg og Storstrømmen
Jernbanen ved Vordingborg og Storstrømmen
Pris 240,- kr.
 Læs mere 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring - Løkken - Åbybro
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen