Godstog Helsingør-København (Trafikpolitik)

af larsht, mandag 18. maj, 2020, 18:29 (190 dage siden) @ Rail

Godsmængden kan kan godt bære projektet. Der allerede på Femernforbindelsen regnet på 3 tog i timen. Og de skal kunne komme til/fra Sverige.


Det er vist en svag overdrivelse med 3 tog via Femern.

Jeg mindes at det er forudsat 3 kanaler igennem Danmark, hvoraf de 2 kører via Femern og den sidste kører via Storebælt. På visse tider af døgnet forekommer det logisk, at der kan køre 3 via Femern, men næppe i dagtimerne.


Grundlæggende er det ikke noget problem at kører 3-4 godstog i timen over Femern da der nok ikke kommer mere end 1-2 persontog i timen...

En ting er hvad der kommer af trafik umiddelbart ved åbningen, men da jeg har på fornemmelsen at man påregner at have forbindelsen åben i en årrække er det nok helt utroligt smart at lave en beregning på hvad det FREMTIDIGE trafikniveau kommer til at være, og så planlægge ud fra det. Det ville være så ærgerligt hvis man 3 år efter åbningen fandt ud af at man havde underdimensioneret infrastrukturen.

Jeg har lidt på fornemmelsen at du ikke havde det i tankerne med din kommentar.....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 

Jernbanebøger

IC3
IC3
Pris 200,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen