Avatar

Den translindholmske jernbane - K21 (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, tirsdag 19. maj, 2020, 18:38 (164 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der bliver stadig gået om den varme grød omkring køreplanen til/fra Aalborg Lufthavn. Seneste rygte sagde, at det ville blive lyntogene, der skulle vende i/på Aalborg Lufthavn station. I dagens "Serviceeftersyn af jernbanen"[*], har man ikke lagt sig fast på, hvilket af systemerne, der bliver tale om. Til gengæld taler man om at supplere det ene intercitytog eller lyntog med et "lokalt tog". Dét lyder dyrt - og det er/var vist heller ikke lige dét, som hverken Region Nordjylland eller NJ havde forventet. Men måske kan Limfjordsbanen lokkes til at køre pendulkørsel Aalborg-Aalborg Lufthavn?:-D

[*]Citat:

"Banen til Aalborg lufthavn åbner i december 2020. Det bliver i de første år
ikke muligt at køre både IC-tog og Lyntog videre til og fra lufthavnen, som
det lå i forventningerne ved den politiske beslutning. Det skyldes manglende
kapacitet på grund af den forsinkede udrulning af det nye signalsystem i
Nordjylland. På nuværende tidspunkt bliver der set nærmere på mulighederne
for at supplere det ene fjerntog pr time med et andet lokalt tog hver
time mellem lufthavnen og Aalborg station
."

Citat slut.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 

DSB S725 1
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen