Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Europasporet (Trafikpolitik)

af KKLD, 20/5 2020, 19:17 (1291 dage siden) @ William Skov

Nej, det er rigtigt. Dog kunne det også være en idé at bygge selve banegården om, da den har brug for det før eller siden. Altså med andre ord så istedet for at bygge en ny underjordisk del under Tivoli, så bygge selve hovedbanen om og bygge den i 2 dele. En nedre og en øvre del, sådan at den bliver renoveret og fremtidssikret med de kapacitets problemer der vil opstå senere hen i takt med at trafikken vokser.

Det kan nok nemmest gøres ved at bore et nyt tunnelrør til S-banen mellem Dybbølsbro og Nordhavn. Dette tunnelrør bør have 11 m indvendig diameter, herved kan begge S-togsspor ligge her.

Hvis S-banen herved flyttes til et nyt tunnelrør, kan den gamle S-bane mellem Kh og Kk ombygges til fjernbanestandart. Således er der 4 spor i røret til fjerntog og 12 perronspor til fjern på Kh og 6 perronspor på Kk til fjern.

Mon ikke dette kan fremtidssikre fjernbanen mellem Kh og Østerport?

Så du vil kun have 1 spor i hver retning til S-tog? Hvis det skulle laves på ny så ville jeg lave 2 i hver retning. Disse spor kunne fortsætte fra Dybbølsbro indtil Svanemøllen og der ville dermed være dobbelt op i kapacitet samt god mulighed for at lave sporarbejde ved kun at lukke den ene halvdel ad gangen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak