Analyse af batteri-/brinttog i Region Sjælland+Hovedstaden (Generelt)

af XAL Olesen @, torsdag 21. maj, 2020, 12:50 (10 dage siden) @ andersj

Nogle har allerede valgt brinttog:

Det ser ud til at Ruhrtalbahn vil indsætte brinttog frem mod 2025 i stedet for dieseltogsæt. Årsagen er bl.a. at batteritog ikke er "wirtschaftlich" på den lange bane. Endvidere har Kreis Düren allerede købt to stik iLINT.

Kilde: LOKMagazin nr. 5, 2020, side 22.

Efter mange testkørsler (18 måneder) har Arriva bestilt ikke mindre en 41 iLINT til Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven strækningen. Kilder:

http://www.railtechnologymagazine.com/Rail-News/alstoms-world-first-hydrogen-train-comp...

https://www.railway-technology.com/news/alstom-conducts-tests-of-coradia-ilint-hydrogen...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen