Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Analyse af batteri-/brinttog i Region Sjælland+Hovedstaden (Generelt)

af XAL Olesen, 21/5 2020, 12:50 (1429 dage siden) @ andersj

Nogle har allerede valgt brinttog:

Det ser ud til at Ruhrtalbahn vil indsætte brinttog frem mod 2025 i stedet for dieseltogsæt. Årsagen er bl.a. at batteritog ikke er "wirtschaftlich" på den lange bane. Endvidere har Kreis Düren allerede købt to stik iLINT.

Kilde: LOKMagazin nr. 5, 2020, side 22.

Efter mange testkørsler (18 måneder) har Arriva bestilt ikke mindre en 41 iLINT til Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven strækningen. Kilder:

http://www.railtechnologymagazine.com/Rail-News/alstoms-world-first-hydrogen-train-comp...

https://www.railway-technology.com/news/alstom-conducts-tests-of-coradia-ilint-hydrogen...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak