Analyse af batteri-/brinttog i Region Sjælland+Hovedstaden (Generelt)

af Peter Christensen, torsdag 21. maj, 2020, 17:32 (6 dage siden) @ Peer Pedersen

Det kan undre at i der gerne vil kommentere og have en holdning omkring jernbane ikke har en bedre viden omkring det i skriver om.
Der efterfyldes med vand og lades batterier dagligt på alle de tog, lokomotiver der kører i hele verden, både drift og start batterier.
Langt de fleste steder hvor der bruges el.truck / palleløftere er der både ladested og foregår efterfyldning af vand på drift batterierne.
Maskiner til automatisk vandpåfyldning er en stor dansk udviklet vare der i dag sælges til jernbaneselskaber over hele verden.

Ja-ja - og batterierne indeholder bly eller?
Dét er dér hele pointen er.
De batterier, som findes i el-busser, el-skibe mm. har næppe meget vand med hvor hele efterfydningsproblematikken er ligegyldig.
Lidt her fra Scandlines - Batterier
Bemærk at batterierne indeholder litium og det grundstof har det lidt svært med vand....eller rettere: vand og litium giver en kraftig reaktion med afgivelse af brint.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen