Analyse af batteri-/brinttog i Region Sjælland+Hovedstaden (Generelt)

af Erling Pedersen, torsdag 21. maj, 2020, 18:46 (432 dage siden) @ Oliver Løvgard
redigeret af Erling Pedersen, torsdag 21. maj, 2020, 19:02

Hej.

Ved DSB vedligeholdelses værksteder og Københavns Metro, påfyldes der efter ladning vand på Både IC3, IC4 og ER4 samt nye og gamle metrotog. I Lyntogshallen på Cvk får doppeldækkerne påfyldt vand fra dunke. Cvk bruger samme system til deres diesellokomotiver.
Selv Dansk Jernbanemuseum i Odense fylder vand på batterier, alle med et automatisk vand påfyldnings anlæg.

Vedligeholdeses værkstederne på Helgoland samt værkstederne i Århus har Ion filtrer der ændrer byvandet til Battterivand. IC3 værkstedet på Kh samt værkstedet i Kastrup bruger ioniseret vand fra dunke.

Der påfyldes vand på, BlyBatterier på IC3 samt Nikkelbatterier på IC4 / ER4 og
metrotog.

Automat påfyldnings anlægene samt Ion filtre er udviklet og sælges kun af et Dansk eget Firma: Bema Elektronik. Der også leverer til jernbaneselskaber i hele verden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere
Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Horsens Vestbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen