Analyse af batteri-/brinttog i Region Sjælland+Hovedstaden (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 21. maj, 2020, 19:23 (351 dage siden) @ Niels Munch

Efter mange testkørsler (18 måneder) har Arriva bestilt ikke mindre en 41 iLINT til Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven strækningen.

Øh, har Arriva vundet kørslen på EVB-strækningen Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven?

Nej. I Tyskland har Arriva ingen aktiviteter, da de jo er ejet af Deutsche Bahn.

Det er Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH (LNVG) der har bestilt 14 iLINT til strækningen. De to prototyper der har kørt testkørsel ryger så vidt jeg ved tilbage til Alstom.

Die Fahrzeugmanagement Region Frankfurt RheinMain GmbH (fahma) som er et datterselskab af Rhein-Main-Verkehrsverbundes (RMV) har bestilt 27 iLint til kørsel på følgende strækninger i Hessen fra december 2022:

  • RB11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden)
  • RB12 (Frankfurt – Königstein)
  • RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf)
  • RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg)

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen