Analyse af batteri-/brinttog i Region Sjælland+Hovedstaden (Generelt)

af Erling Pedersen, torsdag 21. maj, 2020, 21:27 (187 dage siden) @ Michael Deichmann

Hej.

Blybatterier som du skriver kan sagtens bruges i tog og vil være lige så effektive dog veje mere en nikkel, årsagen til at man har lukkede batterier er at det er en serviceopgave at fylde vand på, som mange forkert mener er svært og dyrt.

Ethvert lukket batterier er opbygget på samme måde som et åbent, dog lades det til max 80 % for så opnås der ikke knaldgas.

Det betyder effekten og derved vægten for et vedligeholdelsesfrit batteri tit er større da man er nød til at gå de 20 % i effekt op for at nå den samme effekt som for blybatteriet.

Vedligeholdesfrie lukkede batterier holder i langt kortere tid end åbne batterier.

Jeg har erfaring med 30 år gamle effektive velvedligeholdte vandpåfyldte åbne Bly batterier på gaffeltrucks.

Så miljø mæssigt er det meget forkert at bruge lukkede batterier.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen