Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Karriere skift? (Generelt)

af Hega1981, 2/6 2020, 08:49 (1424 dage siden)

Jeg er uddannet skorstensfejer, men har siden jeg var dreng altid drømt om enten at være pilot eller lokomotivfører! Jeg er på nippet til at tage springet og skifte karriere. Der er dog det lille problem, at jeg ikke se nogen steder, hvad man tjener før skat, altså et gennemsnit incl alle tillæg mm. om måneden som lokomotivfører, hos Arriva ( bor et sted i Jylland hvor DSB ikke er en mulighed ) Jeg spørger ikke for at snage i andre Arriva ansattes løn, eller skabe ballade. Men, er derfor stor lønnedgang i forhold til at være skorstensfejer, er det ikke så nemt for mig at skifte fag. ( min nuværende løn før skat er 32.000 ) Nogle steder står der 30.000 andre 35.000 Så sågar en artikel på BT der siger 40.000 hvilket lyder usandsynligt

Jeg har set overenskomst bladdet men, det er som altid uklart hvad det i sidste ende bliver til når alt er lagt sammen. Så hvis en arriva ansat lokomotivfører ville være behjælpelig, med lidt oplysninger om en gennemsnits løn før skat.. ville det være fantastisk. Inden jeg springer ud i det!

På forhånd tak


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak