Jernbanen i DK er utidsvarende. (Generelt)

af krabsen, torsdag 04. juni, 2020, 08:56 (31 dage siden) @ Vollensir

Vi skal have billigere billetter, tog der ikke standser ved alle stationer. Der burde kører én forløber for Lyn og IC-togene der kun skal standse på de store stationer. Og så skal vi have nogle mere komfortable og behagelige tog end de spinkle skinnebusser der kører rundt i Nordjylland og i det Midtvestjyske....

...

Der skal være færre togskift på hovedstrækningerne og ikke det markværk der kommer til at ske i det nordvestjyske, hvor folk skal til at skifte tog i Holstebro for at komme til Ringkøbing/Skjern. Togskifte i Vejle for dem der skal Videre mod Fredericia, og København. Det giver i hvert fald ikke flere rejsende når folk skal stå i Vejle og glo/vente på toget videre syd på...

Så vi skal have komfortable tog, der ikke standser ved alle stationer - og samtidig færre togskift. ;-)

Det lyder nærmest som direkte tog fra alle byer til alle byer. Den transportform findes allerede - det hedder bare en bil. :-P


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen