Jernbanen i DK er utidsvarende. (Generelt)

af mikedk2100, torsdag 04. juni, 2020, 15:30 (177 dage siden) @ andersj

Men det var også et ringere produkt end IC4. Husk på at de sammenlagt kun har kørt ca. 10 år i drift inden DB gav op. 9 af årene var mellem København og Hamburg/Berlin. De var tørstige, de fejlede ofte ved sammenkobling og deres yndlingsplacering var værkstedet i Hamburg hvor de tømte DB's konto.

ICE-TD var DB's skandaletog, og de nåede da heldigvis kun at få bygget 20 sæt. Dem der ikke blev udstyret til kørsel i Danmark nåede kun at køre et års tid i drift.

Måske et ringere produkt for DSB - men for mig som passager, var det et godt og rart tog at køre med til/fra Hamburg og Berlin. Helt modsat IC4, som jeg undgår, hvis muligt. Samtidig var der bistro i ICE-TD (i hvert fald de første par år), hvilket var en klar forbedring af serviceniveauet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
3 rengøring tilbud

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen