Litra EG 25 kV 50Hz/ 15 kV 16 ²/3 Hz (Generelt)

af Erling Pedersen, fredag 05. juni, 2020, 22:00 (29 dage siden) @ RasmusD

Hej.

Den højere køreledningspænding er mest interessant for opbygning af køreledningsnettet, hvor jo højere spænding giver bedre gennemslag således at der kan være længere mellem de steder hvor køreledningsanlægget fødes fra, dette er besparende på antallet af føde transformatorer.

Banemotorerne i lokomotivet er tit på 850 volt, så om det er 15 eller 25 kv har absolut ingen betydning for trækkraften.

Den nye vectron kan jo også leveres i en 1.5 KV samt 3 KV udgave.

Hvor lokomotivet kan trække precis det samme som ved 25 KV.

Hilsen Erling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen