Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Møde om signalprogrammet i onsdags (Generelt)

af mikedk2100, 6/6 2020, 11:29 (1413 dage siden) @ Rail

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte


Jeg må også indrømme, at jeg har mistet overblikket.

Der skulle komme nye ellokomotiver (litra EB) til DSB ultimo 2020?
Der kommer el til Næstved via Ringsted ultimo 2021?
Det bliver muligt at køre tog via Køge Nord til Næstved ultimo 2022?
Der sættes op til Holbæk her i 2020, men det tændes først, når der er nyt signalsystem, ultimo XXXX?
Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024, hvis/når den nye Storstrømsbro er bygget?

Ultimo 23 (formodentligt K24)
https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/storstromsbroen/tidsplan

Altså kommer der heller ingen nye el-tog til Næstved før midten af 20erne? For hvorfor skulle man køre med et el-tog til Næstved, når der lige bagefter kommer et dieseltog, der fra Næstved fortsætter til Nykøbing Falster?


Der kommer El-tog på Ringsted - Næstved om et års tid, lidt an på hvornår Banedanmark er klar med elektrificeringen. El-tog på Køge Nord - Næstved er planen ultimo 22 (K23). Altså begge før "midten af 20erne".

Som jeg sådan set også skrev, blot med et spørgsmålstegn. Jeg undrede mig mere over, at man vil sende et ellokomotiv fra København til Næstved, når der alligevel skal køre et dieseltog fra København til Nykøbing Falster via Næstved. Eller hvad er planen indtil 2023-24, hvor der kan køre eltog helt til Nykøbing?

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak