Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Møde om signalprogrammet i onsdags (Generelt)

af mikedk2100, 6/6 2020, 13:02 (1419 dage siden) @ larsht

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?


Du mener som når man i dag sender elektriske tog til Fredericia - og diesel videre mod Aarhus?

Jeg ved ikke, hvordan det foregår i Fredericia. Jeg vidste ikke, at der blev sendt el-tog med endestation til Fredericia og sidenhen et dieseltog, der fortsætter mod Aarhus. Jeg troede, at el-togene enten var IR4, der kørte sammenkoblet med IC3 og så enten ikke kørte med længere end til Fredericia, eller at IR4 fortsatte til Sønderborg.

Det vi snakker om i Næstved er jo lokomotivtrukne tog, og derfor virker det besynderligt for mig, hvis man både kører et el-lokomotiv til Næstved, og så kort efter kommer der en IC3, der fortsætter til Nykøbing Falster.

Men Frank gav jo - som en af de få herinde på forumet - et fornuftigt svar: At el-togene kører over Lille Syd (med endestation i Næstved), og så dieseltoget over Ringsted, der fortsætter videre til Nykøbing. Så giver det mening.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak