Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Møde om signalprogrammet i onsdags (Generelt)

af steenth, 6/6 2020, 13:46 (1419 dage siden) @ Rail

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?


Der vil være direkte tog i hele perioden (undtaget under diverse sporarbejder), men man bliver nød til at udnytte alle de elstrækninger man har. Så der kommer både el og diesel til Næstved.

Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024

2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024)


Jeg rettede dig fordi du skrev at der tidligst ville komme el til Nykøbing F ultimo 24, altså et helt år efter de nuværende planer.

Der kommer en overgangsperiode med nyt signalsystem syd for Næstved (pga. nye dobbeltspor imellem Orehoved og Nykøbing F) indtil elektrificering og nyt Storstrømsbro er klar, hvor kun de hurtige tog køre København og Nykøbing F (IC3) og stop-tog med el-tog stopper i Næstved, samt stoptog sydfra ender i Næstved (også IC3). Dvs mange skal skifte tog i Næstved. Så DSB skal have have frigivet et antal IC3 med ETCS for at få det til at hænge sammen.

Hvis man vil have et overblik, skal man have fat i anlægsplanen som BDK har lavet.
https://www.bane.dk/da/Borger/Publikationer/Anlaegsplan
Den er sidste revideret i juni 2019. Der kommer nok snart en ny version.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak