Litra EG 25 kV 50Hz/ 15 kV 16 ²/3 Hz (Generelt)

af Erling Pedersen, lørdag 06. juni, 2020, 16:27 (35 dage siden) @ pjl

Hmm.

Ja jeg spørger hvorfor.

Nå banemotorerne i parallel kun skal bruge 850 volt, det må en klog siemens ingeniør forklare hvorfor, virker totalt tåbeligt, med den allerede store overspænding fra 1500 volt og ned til 850 volt !

Men godt effekten er næsten ens ved 25 Kv AC og 3 Kv DC, for jeg har nydt både denne Vectron men også gamle Skoda lokomotiver med flere spændinger, med store godstog, veksle mellem spændingerne.

Man kan altså kun køre med små godstog når de 1500 Volt DC skal bruges, så skal man koble vogne fra når man kommer fra AC spænding kan det passe, nej vel, så dumme kan de ikke være ved siemens ?

Ser godt ud kører fra 25 Kv AC ind i neutral sektion og ud på 3 kv DC uden at sænke strømaftageren og lokomotivførerren skal intet gøre, alt er automatisk.

Forøvrigt er Skoda lokomotiverne type E499.1 bygget i 1980, med 3 Kv DC 3480 KW og 25 Kv 3060 Kw, altså tæt på ens effekt.

Så her er det omvendt Højere effekt ved DC.

Hilsen Erling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hads-Ning Herreders Jernbane

Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen