Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Møde om signalprogrammet i onsdags (Generelt)

af Rail, 7/6 2020, 01:23 (1411 dage siden) @ ThomasLarsen

Den del er jeg med på.
Jeg tænkte bare på om man kunne finde på at udnytte de nye lokomotiver bedre, ved at sætte dem ind på lille syd.
Det er jo begrænset med strækninger de kan sættes ind på fra start af.

De nye lokomotiver indsættes gradvis i drift henover K21. Til K22 vil alle de nye lokomotiver der skal bruges til dobbeltdækkerne være i drift, så det er ikke nødvendigt at bruge lille syd for at anvende alle de nye lokomotiver.

(Der kommer naturligvis til at være et overskud af lokomotiver indtil de nye vogne leveres - men ikke noget overskud af vogne)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak