Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Man skulle have fulgt DB's eksempel

af Ulrik Ernst, 29/4 2011, 17:50 (4739 dage siden) @ Hedegaard

DB's nærtrafikvogne er stadig i drift, også selvom nogle af dem er ældre end vores Bn vogne.
Det med støj-generne kunne nemt være blevet løst, hvis man ligesom DB skiftede klods-bremserne ud med skive-bremser, ligesom vi har på DD-vognene.
Derefter skulle der indsættes nye vinduer, air-condition, nye automatiske skydedøre. samt nye sæder. (enten IR4 sæder eller DD-sæder)
Dyrt? Ja, men jeg vil gerne se hvor dyr sådan en renovering ville have været i forhold til de forsinkede IC4 togsæt.

Det er ikke engang kun DB. Storset ALLE europæiske lande har kunne finde ud af, at renovere deres gamle materiel.
I Ungarn kører der vogne rundt fra 60'erne, som nærmest fremstår som nye fordi man har total-renoveret dem, og de kører mere lydløst end et togsæt!.

lige min mening..! :-) har set nogle af de tyske Nærtrafikvogne (dog desværre ikke inde fra) men de fremstår pæne og indbydene udefra også selv om de gamle
men hvorfor DSB ikke gjorde sådan er jo nok den gamle sang om skiftende trafik politik og en forblændelse af togsæt.
En udløber af denne begejstring er nu af aldrende ME´er okser rundt med tunge lejede DD vogne på sjælland og MF stadigvæk er grundstammen i landstrafikken..!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak