Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den kommende jernbaneforbindelse over/under Vejle Fjord (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 11/6 2020, 13:53 (1409 dage siden) @ Jens Hansen


Ja, men er vi enige om at de nye togsæt er rygraden i timeplanen eller ej, for ellers læser jeg det hele forkert. Det er det jeg mener når jeg siger at DSB og politikerne er noget mere ud af sync end man umiddelbart tror.


Fremtidens Tog er ryggraden i DSBs produktion og det tilbud som de tilbyder kunderne. EUs fjerde Jernbanepakke indebærer at den kontrakt som DSB pt. har med den danske stat, er den sidste. Andre operatører står på spring og de har materiel som kan køre mere end 200 km/t. Som vi har kunnet se i Transportministeriets serviceeftersyn, er det netop fjerntogsstrækningerne, som der er penge i.

OG DSB har jo lige købt tog, som godkendes til 230 km/t i Tyskland - og de satser angiveligt på at "få det gratis med" (men Vectron lokomotivet kan kun køre 200 km/t).

Danskerne skal nok få tog, som kører mere end 200 km/t. Så kan fremtidens tog køre regionaltog (omend det bliver nogle dyre regionaltog).

JH

Fordi "danskerne" ligger vågne om natten i bare iver efter at kunne krydse landet 4 minutter hurtigere om 17 år i nogle dyre tog, der forstyrrer kapaciteten i en rodet køreplan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1155
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak