Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CFL Cargo, forsvundet fra Jernbanenettet (Generelt)

af Peter Christensen, 13/6 2020, 11:08 (1385 dage siden) @ Svend

Dengang var forventningen, at det at det var noget, som kunne ordnes i løbet af et par dage. Men et eller andet må være gået helt galt .....

For at være meget grov (og med risiko for at få tæsk i en skummel gyde en mørk aften), er CFL så ikke ved at lære hvad MHVJ lærte for et par år siden?
Altså: Trafikstyrelsen kommer med sine løse ønsker og så er det op til operatøren at få formuleret noget fornuftigt, som tilfredsstiller Trafikstyrelsen?
Hvis man ikke gør det, så ryger driftstilladelsen. Det har et par veteranbaneklubber lært på den grimme måde. Nu er turen så kommet til CFL.

Processen er ikke meget anderledes end den jeg kender når olieselskaber vurdere tankskibsrederier/operatører på kontorsiden (skibene er dækket via SIRE VIQ).
At møder med olieselskaberne i den forbindelse og af visse blandt rederne refereres som koutou; det er en helt anden snak.

Skulle man i ren afmagt overfor Trafikstyrelse/olieselskab sige "kan du ikke bare skive hvad du vil have vi skal", så har du klart vist, at du har givet op og at du ikke har det fornødne overblik. Derfra er det op ad bakke for at få noget som helst igennem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak