Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Decal papir (Generelt)

af Steff, 18/6 2020, 10:22 (1400 dage siden) @ sleepy2208

Kære Claus

Sad faktisk igår i anden anledning og talte med en med forstand på også disse sager, han har fremstillet dekaler til de modeller han solgte.

Et af de afgørende ting var farverne, som jeg også har fået at vide fra en professionel udi litreringer. Er det "bare" sort hvid er det kun at følge instruktionen på det papir man ønsker - næsten - og en ink-jet kan klare de fleste ting. Men er det andet end de rene standardfarver kræver det "noget vokset papir" og en anden form for printer. Der er jo nok en årsag til at det er få der udbyder færdige litreringer!
Som jeg ser det, skal du tale med forhandleren af papiret (hvis andet end bare en forhandler) og spørge ind til dit behov. Alternativt gå til en der professionelt fremstiller dekaler, KM-tekst eller Skilteskoven, og fremsend dit ønske. Det kan faktisk godt "betale sig" i det lange løb.
Min erfaring er, at de kan fremstille næsten alt, hvis de får et godt forlæg, billeder, tegninger mv.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Decal papir - sleepy2208, 18/6 2020, 09:13 [*]
    • Decal papir - krabsen, 18/6 2020, 09:27
    • Decal papir - Steff, 18/6 2020, 10:22

Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak