Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godsbane til Årslev trafikcenter (Trafikpolitik)

af Niels Munch, 20/6 2020, 18:06 (1400 dage siden) @ Ove Nygaard
redigeret af Niels Munch, 20/6 2020, 18:17

Hvor stort var behovet for transport til Skandinavisk Transportcenter i Køge, da dette sidespor blev etableret ?


Der er der vist ikke andre, der kunne svare på, end den daværende, senere afdøde borgmester i Køge, som insisterede på sporets anlæggelse. Ved indvielsen udtalte en repræsentant for en af transportcentrets større virksomheder adspurgt, at de da nok kunne forestille sig 1 - 2 ugentlige vognladninger mellem Randers og Køge.

Det var kommunen, der i sin tid bekostede sporet. Jf. "netredegørelsen" (bilag 3.2C GRÆNSEFLADER TIL ANDRE INFRASTRUKTURFORVALTERE SAMT FIRMA- STAM OG HAVNESPOR) har sporet i dag status som "firmaspor på fri bane".

Reportage fra indvielsen her.


Bedste hilsener
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak