Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godsbane til Årslev trafikcenter (Trafikpolitik)

af plaudrup, 21/6 2020, 09:26 (1376 dage siden) @ Mester

Jeg kunne se, at man havde projekteret en shunt, så toget kunne køre direkte sydpå, og ikke ville give væsentligte natur eller miljø-påvirkninger
https://www.aarhus.dk/media/7542/transportctr_konsekvenser_af_godstogsshunt.pdf

Min tanke var egentlig, at godtoget skulle køre den relativt korte strækning, gennem Aarhus, fra Havnen i Øst til transportcentret Vest for byen, tæt på eksisterende motorvejsnet. Hermed sparer lastvognene turen gennem byen. Næste 15min udregnet en dag uden trafik.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak