IC4 taget ud af drift ??? (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂ @, Vejen, torsdag 25. juni, 2020, 13:39 (118 dage siden) @ Scharfenberg

DSB billetsystem har nu været brudt sammen i 2 dage - hvilket slet ikke er første gang det sker. I den seneste måned, har systemet haft 1-2 sammenbrud pr. uge, historikken før omtalte måned, viser også et temmelig ustabilt system igennem flere år.

Det er DSBs ansvar, at deres billetsystem fungerer, selv om det har antaget en sekunda underleverandør, der åbenbart helt at mistet grebet om opgaven - så er det DSBs opgave at slå så hårdt og så kraftigt i bordet overfor denne leverandør, at underleverandøren forstår alvoren og tager sig gevaldigt sammen for at løse opgaven - ultimativt må DSB opsige kontrakten med leverandøren og så finde en ny, hvor prisen ikke vægter 90% men derimod stabilitet.


Men hvor fremgår det, at prisen vægter 90 %? Har du et link?

Prisen har åbenbart vægtet væsentlig højere end tilgængeligheden - ellers var alle de problemer som nu er været generende i flere år formentlig løst, men i bedste DSB standard er det jo bare kundens problem - det er i hvert fald ikke DSB, der har problemet.

Som jeg husker det udliciterede DSB alt deres IT-drift for flere år side - for at spare penge. IT-chefen der forestod udliciteringen ved DSB opsagde sit job kort tid efter.

DSB har i dag udliciteret IT-opgaven til NNIT, og man var åbenbart så tilfreds med NNIT, at man forlængede kontrakten i januar 2019 for en periode på 2 år - så behøves jeg vist ikke at skrive mere omkring DSB syn på tilgængeligheden af deres systemer !!!

https://www.computerworld.dk/art/246136/nnit-forlaenger-dsb-aftale-med-to-aar


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen