Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Undersøgelse af tog på gummihjul (BRT) på Østbanen (Generelt)

af My1201, 25/6 2020, 19:44 (1362 dage siden) @ Niels Munch

Så lidt ligesom sidst skinnerne på Østbanen blev skiftet, kommer det givet til at ske i etaper over de næste 10 år.

Selv om det evt. vil være bedre end ingenting, er det næppe et forløb, man kan byde nutidens pendlere. At Østbanens sporfornyelse i sin tid strakte sig over 10 år, må i øvrigt stå for din regning.

Det var jo også før din tid ved Østbanen.;-)
Men skal man tro bogen Østbanen 1879-2004 (siderne 182-184) ansøgte man om penge til renovering i 1977.

Sporfornyelsen påbegyndtes i 1981.
I slutningen af 1987 blev det sidste stykke arbejde udført.
Og i 1991 blev spornetter på havnen i Fakse Ladeplads renoveret.
Så fra ansøgning om penge til arbejdet var udført gik der tilsyneladende 10 år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak