Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

s-tog på østbanen? (Generelt)

af mikedk2100, 26/6 2020, 12:31 (1362 dage siden) @ ThomasTT

Jeg sætter det netop som en forudsætning, at der skal være mere komfortable forhold. Det har heller ikke noget med skinnerne at gøre. De skal fikses uanset hvad. Et "midtvejsskifte" ved køge N vil dog være voldsomt dræbende for pendlere, og blive fravalgt hvis tidsbesprelsen er næsten ingenting. Så vil det være mere logisk at køre i bil til Køge nord.

Lokalbaner er nødt til at forholde sig til en fremtid, hvor det handler om adgangen til de større byer, ikke prisen på en bil

Er de 12 minutter længere til Ny Ellebjerg i forhold til, hvad det tager nu?

Hvis Østbanen får fikset skinnerne til 2022, så hastigheden igen kan komme op på 100 km/t, så vil man, når Banedanmark engang får åbnet mellem Køge og Køge Nord, kunne komme fra fx. Karise til København på under 1 time med et enkelt skift i Køge.

Endda i tog, der er S-toget overlegent i komfort.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

DSB D850

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak