Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

s-tog på østbanen? (Generelt)

af RasmusR, 28/6 2020, 13:39 (1360 dage siden) @ KKLD

Ja man kunne lade hvert andet S-tog fra Køge fortsætte (20-min. drift) da jeg ikke tror at der er nok passagerer til at køre hvert 10. minut. Er det ikke inden for de næste par år at de nye S-tog bestilles for så kunne det times godt med en forlængelse af S-togsnettet på Østbanen samt bestilling af flere tog.

Meget kunne lade sig gøre, hvis en ny generation af S-tog indkøbes med "range extenders" i form af batterier. Hele lokalbaneprincippet, som forlængere af S-togsnettet kunne overtages af en sådan slags S-tog. Hvis Nye S-tog kunne køre og lade under de eksisterende ledninger, og for enden af disse i Hillerød, Høje Taastrup, Køge og lignende andre steder kunne fortsætte på batterier, kunne meget af Sjælland opgraderes væsentligt i service, uden at hænge nye ledninger op.

Jeg har tidligere agiteret for at lokalbanerne skulle fortsætte helt ind til København, hvilket jeg stadig mener ville være den bedste løsning - men det vil kræve en masse udvidelser og ombygninger af banen, som ikke er realistisk i denne verden. S-tog med batterier vil principielt kunne forbedre systemet næsten ligeså godt, da det vil kunne eliminere skift - og skift er gift...

/R


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.

Læs mere
DSB PR904 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak