Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

s-tog på østbanen? (Generelt)

af P.Jensen, 28/6 2020, 20:52 (1359 dage siden) @ Frank Poulsen

Hej Frank

Vi er nok ikke så langt fra hinanden når det kommer til stykket.

Jeg skrev bevidst LIDT smartere osv. I min arbejdstid har jeg arbejdet med små kontinuerte forbedringer (optimeringer) og så en gang imellem tog man et større hop. En kunde sagde engang til mig; Vi vil gerne anerkende og justere priser efter råvarerne, men øgede udgifter til alt andet må i effektivisere jer til.... Det er de betingelser man mange steder arbejder efter i det private.

Der tror jeg ikke jernbanen er og behøver måske heller ikke være der 100%. Men man må søge og optimere hvor man kan. Det større hop her kunne være batteritog som ikke kører 120 km/tm under ledninger, men måske 160 eller hurtigere (hvilket blev nævnt i forbindelse med Holbæk -> København fra Vestsjælland).

I dag vil man have mere komfort end et S-tog kan give og det er man nødt til at begynde at tage hensyn til også i nye tog. Skift skal undgås hvis muligt og det er det vel muligt i Køge - især hvis man får noget gjort ved Køge til Køge Nord stækningen. Hvis man kan få godskrevet arbejdstid i toget (som min datter faktisk får - 30 min hver vej...) vil det blive mere attraktivt at tage toget. Men det kræver plads, fornuftige klapborde og et velfungerende VIFI. Corona har virkeligt rykket mening om hjemmearbejdspladser og det kunne jo udvides til transportarbejdsplads.....

Så det vil efter min mening være forkert med BRT på Østbanen

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak