Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

s-tog på østbanen? (Generelt)

af tgpsen, 29/6 2020, 08:27 (1359 dage siden) @ mikedk2100

Et yderligt skifte kan ikke sammenlignes. Det smadrer ikke en rejse. Jeg husker en museumsdirektør ( tror jeg) der bor i horsens og pendler til københavn. Jeg gætter på, at det ville ophøre, hvis der skulle skiftes i odense. Men om rejsen slutter med et skifte til metro er uvæsentligt, og uudngåeligt og vel egentlig ønsket. Det er en god ting, at der udvikles bedre måder at komme til og fra stationer. Det er den egentlige rejse, der ikke skal ødelægges.


Det er jeg så ikke enig med dig i. Et skifte til metro eller bus i København kan smadre lige så meget af rejsen, som et skifte gør i Køge. Så nej, det er ikke uvæsentligt. Det er også en del af den daglige rejse og hverken metro, bus eller S-tog kan bruges til at arbejde i (= spildtid).

Og så skal vi ikke glemme, at Østbanens kunder i forvejen skifter til/fra S-tog eller Lille Syd i Køge. De er langt mere interesseret i, at Banedanmark får lavet "højhastighedsbanen" færdig, så de kan komme til København på under 30 minutter fra Køge (og selvfølgelig opgraderet Østbanens egne skinner), end de er i at få S-tog.


Det er derfor jeg hele tiden foreslår omstrømning af S-banen. I så fald ville vi have mulighed for at fortsætte Næstved - Køge og en elektrificeret Stevnsbane til både S-bane og fjernbane Køge - København.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

DSB H783Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak