Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

s-tog på østbanen? (Generelt)

af ThomasTT, 29/6 2020, 11:40 (1359 dage siden) @ William Skov

Jeg er helt enig, HVIS koblinger kan fungere uden risikoen for forsinkelser forøges. Ellers er det den bedste og billigste løsning og vil kunne bruges andre steder også. Det er bare mit indtryk, at man gerne vil væk fra al det med at skille og samle tog, men det er måske forkert?


Som jeg forstår jer, så vil i samle toget fra Næstved og Østbanen i Køge og køre til Kh samlet.

Måske er der lidt der aktivt vil forhindre dette.
Togsystemet Næstved - Køge - København skal køres med EB + DD-vogne. Togsystemet på Østbanen køres med Lint-tog og vil i fremtiden være Lint-lignende tog.

Man kan sammenkøre IC3 + IR4 og driftskoble undervejs, fordi at det er samme togtype.
Man kan driftskoble Kalundborg og Nykøbing Sj. togene i Holbæk fordi man foreslår at indkøbe ens batteritog til denne trafik.

Derfor kan man ikke umiddelbart driftskoble Østbanetoget og Næstvedtoget i Køge.

Jeg beklager at skyde jeres fine planer i sænk. :-)

Men hvad skal så betjene banen mellem Køge og Roskilde?

Vi får aldrig mobiltelefoner, thi der er lige opstillet nye telefonbokse..

Du skyder intet i sænk med de kortsigtede teknikaliteter. Tværtimod.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB N204

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak