Kapacitetsudvidelse ved Ringsted (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, onsdag 01. juli, 2020, 09:25 (206 dage siden) @ Svend

cirkus


Forskellige lokale kræfter gjorde en stor indsats

Husk lige til historien, at BDK anvendte to vidt forskellige beregningsgrundlag, der klart gjorde den af (personlige interesser?) mest interessante løsning for BDK markant mere spiselig end den anden.
De lokale kræfter opdagede, at BDK helt åbenlyst ikke havde fremstillet objektivt sammenlignelige analyser til brugt for de politiske beslutninger.
Så kan der være alle mulige andre årsager også - men BDK havde nok spændt buen lidt for hårdt i forhold til objektiv rådgivning, og det blev opdaget...

Lasse (der iøvrigt synes diskussionen om østlig eller vestlig udfletning er lidt bizar - med den forventede trafik gennem Ringsted skal have bruge dem begge!)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere
DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen