Logistikcenter ved Horsens (Generelt)

af Per Sørensen, fredag 03. juli, 2020, 20:41 (147 dage siden) @ P.Jensen

Jeg tror at DSV hele tiden lurer på hvad der bedst kan betale sig.

De kører en del med tog hvor det passer dem og jeg tror ikke at grunden til at jernbanen er fraværende i Horsens ikke så meget er DSVs skyld.

Mange i Danmark inklusiv politikere, BDK, DSB og selv en del her på forum, mener at Danmark er for lille et land til gods på jernbane.

Det er naturligvis noget vrøvl, for gods på jernbane i Danmark skal ikke nødvendigvis fra Hillerød til Vordingborg.

Nej; -
træ skal fra Nordsverige til måske Odense = 1.950km og det kører på lastbil
frugt skal fra Italien, Portugal eller Spanien til måske Køge = 2.900 km og det kører på lastbil

Der er mange andre eksempler!

Mange virksomheder i andre mindre lande som Østrig og Schweiz har banespor ind på grunden og det er da kun på grund af velvilje ovenfra.

Der var mange der sov i timen da Jernbanegods blev solgt til Danske Fragtmænd og man lod BDK nedlægge alle virksomhedspor.
I svinget smuttede alle transporterne fra og til udland. Grrrrr.

Tilbage til nutiden -DSV siger selv:

Vi sørger for hurtig og effektiv omladning mellem transportformerne på vores to terminaler i Danmark.

DB Cargo i Danmark transporterer allerede det, der svarer til 1.200 fuldt lastede lastbiler hver eneste dag samtlige 365 dage om året – og vi har kapacitet til endnu mere.

https://dk.dbcargo.com/rail-danmark-dk/our-offer/Transport/intermodal_transport-2044318

god sommeraften

vh pediHg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen