Talbot renovere 135 personvogne for Flixtrain (Generelt)

af Niklas Bygdestam @, fredag 03. juli, 2020, 22:17 (35 dage siden) @ mss
redigeret af Niklas Bygdestam, fredag 03. juli, 2020, 22:34

Kvægtransport...

Først hurtigtogsvogn med 72 pladser i 12 kupéer, så IR-vogn med kombineret kupé- og storrumsindretning, 60 pladser.
Nu 100 pladser i et storrum.
Ubekvemme skalsæder, ingen plads til hverken ben eller bagage. Da ventilationen er arvet fra IR-varianten har de en relativt svag centralventilation og enkelte halvvinduer. Ingen aircondition. Det bliver varmt om sommeren. Ind- og udstigning ved knudepunkterne bliver en presset oplevelse.
Det er vogne for unge studerende og andre der pendler over mellemlange afstande og har en begrænset økonomi. De kan måske leve med det i en periode. Andre bør nok holde sig væk hvis de kan...


Jag har också reagerat på detta. Just satt det sitter halvskjutfönster (halvvinduer) kvar på vagnen gör att jag reagerar på komforten. Man förstår då att den troligen inte har riktigt luftkonditionering. Tyska IR-vagnar brukar sakna riktig luftkonditionering.

Det verkar alltså ändå vara en ganska billig ombyggnad. Jämför dessa med de fd tyska Bm-vagnar som rullar i Sverige. Dessa är försedda med riktig luftkonditionering. Och dessa vagnar har inte heller kvar några halvskjutfönster. Samtliga är istället utbytta mot moderna fönster. Det är viss skillnad alltså på komforten.

--
Niklas Bygdestam
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen