Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skitse til en ambitiøs strategi for jernbanen 2030-2050 (Trafikpolitik)

af kme, 7/7 2020, 16:05 (1382 dage siden) @ andersj

Og selv om Esbjerg ikke har særligt store passagertal, er der et stort potentiale for superlyn Kbh.-Esbjerg med stop i Odense og Kolding. Med ny bane på Vestfyn i 2029 kan man køre 250 km/t på to strækninger mellem Kbh. og Esbjerg og 200 på resten.


Du har helt ret i at Esbjerg bliver behandlet stedmoderligt og tror pokker at der ikke er kunder når der ikke er lyntog og IC er bumletog vest for Kolding.


IC standser ikke i Brørup, Holsted, Gørding, Tjæreborg og (Jerne).


Næ, få nu et lyntog Kbh-Ringsted(for at samle sjællændere op*)-Odense-Kolding-Esbjerg. Der er lissom elektrificeret til Esbjerg, ikk?


Det er muligt at skifte til og fra lyntoget i Odense i begge retninger og være en halv time hurtigere fremme.

Så skal du håndplukke IC-toget. I K19 stoppede IC 1611, 133, 615, 117, 121 osv. osv på de nævnte trinbrædder. Det er nærmest undtagelsen at de ikke stopper.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere
ContecRailDSB MT156

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak