Avatar

Hobro og Timemodellen og Superlyntogene (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, tirsdag 07. juli, 2020, 21:58 (38 dage siden) @ Poul Brandt

Nordjyske Jernbaner satser åbenlyst på at komme til at køre til Hobro:

https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=141346


He, he, ja, det gør de - på samme ihærdige måde som jeg satser på at vinde i Lotto. Nå, spøg til side:

Jeg håber, at NJ kommer til at køre til Hobro, og det er fint, at de har købt nogle flere togsæt. På den måde lægger de jo også pres på landspolitikerne. Til gengæld er det ikke altid, at politikere kan lide at blive presset, og nogle gange afstedkommer det en utilsigtet adfærd.

Det bliver i øvrigt interessant at iagttage, hvorledes der, hvis NJ kommer til at køre til Hobro, skal flyttes penge fra DSB til NJ. DSB sparer jo ikke rigtig noget ved ikke at skulle betjene strækningen Hobro-Skørping, idet DSB stadig skal køre nord for Hobro, dog blot uden at standse i Arden.

Som jeg ser det, bliver NJ's kørsel Skørping-Arden-Hobro en driftsudvidelse, og pengene - nye penge - skal jo komme fra staten.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen