Hvorfor er Fredericia et jernbaneknudepunkt? (Generelt)

af Svend @, torsdag 09. juli, 2020, 18:59 (72 dage siden) @ kme

Landbrugseksportgods blev fra hele landet samlet i Fredericia og sendt sydpå eller vest til Esbjerg. Det var det NATURLIGSTE STED.

Det samme for importen fra vores hovedsamarbejdspartner, TYSKLAND [...] Tyskland og Fredericia har som godsknudepunkt næsten mistet al sin magt. Men passagertrafikken skal stadig have mulighed for at udveksle rejsende eller dele tog det NATURLIGE STED, Fredericia!!


Så ville det naturlige sted være Kolding. Til Esbjerg mod vest, til Sønderjylland/Tyskland mod syd, til Fyn/Sjælland mod øst, til Aalborg/Aarhus mod nord. Fredericia er bare en blindtarm.

.
Hvor i Koldingområdet ville du have kunnet placere et sporanlæg på størrelse med det, der er i Fredericia?
Og mener du virkelig, at tog fra Fyn skulle en tur forbi Kolding, inden de kunne fortsætte mod Aarhus :-D :-D

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer flere tog
Der kommer flere tog
Pris 260,- kr.
 Læs mere 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Midtjyske Jernbaner
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen