Avatar

Moderne el-lokomotiver med 6 aksler (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 10. juli, 2020, 19:10 (471 dage siden) @ esni

Af samme grund byggede SBB type re 6/6 (den hedder vist re660 idag), som havde 3 toakslede boggier.

Den konfiguration ser man sjældent, er der nogen der ved hvorfor?

Nu ved jeg ikke lige hvor undervognen er bygget på sådan en, men der må være de samme udfordringer som ved 3 akslede vogne, nemlig at den midterste aksel/boggie skal kunne bevæge sig sideværts ved kurvekørsel. Det gør undervognen kompliceret.
En 3 akslet boggie har (nok) ikke problemet, da diverse tolerancer kan optage kurveudsvinget på den midterste aksel, men det sætter nogle grænser for kurveradier.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen