Moderne el-lokomotiver med 6 aksler (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, fredag 10. juli, 2020, 20:25 (439 dage siden) @ esni


Den konfiguration ser man sjældent, er der nogen der ved hvorfor?

Markedet er for lille. Den gennemsnitlige togvægt i Europa er omkring 1.200 tons, så det er kun på specifikke lokaliteter og meget store tog, at det giver mening. På de fleste tog, vil prisen være for høj (inkl drift og vedl). Da Bombardier droppede at lave den 6-akslede TRAXX til Europa i 2016 (den findes i Sydafrika ) vurderede man markedet til ca 100 lok indenfor fem år. Til sammenligning ryger der op til 300 fire akslede TRAXX om året gennem produktionen.
Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen