Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Veteraner og teknologi (Generelt)

af Peter Linaa, 15/7 2020, 11:52 (1352 dage siden) @ mss

Tak skal du have, Niels. Jeg kendte ikke Limfjordsbanen, som heller ikke har nogen "Donate" knap. Der er mange flere veterantogbaner end hvad jeg hidtil har fundet. Der dukker ikke mange op i en almindelig søgning.


Det er desværre meget normalt at foreninger osv. der har med veterantog, modeltog, sporvogne osv. at gøre teknologisk set er årtier bagud.
Jeg droppede mine kontingenter for en del år siden da diverse klubber, foreninger osv. stadig insisterede på at girokort af den helt gammeldags slags der kun kunne betales på posthuset eller i banken mod anseligt gebyr var den eneste fornuftige betalingsform...! I dag kører de vel med bankoverførsel eller kontantbetaling, hvad ved jeg...
Jeg ved ikke hvorfor man synes at det skal være så svært med de nye betalingsløsninger (og alt muligt andet moderne), men det er jo nok fordi aldersgennemsnittet i disse sammenhænge er meget højt... Da ses teknologi ikke som en hjælp, men som noget meget besværligt. Det lokker bare ikke nye interesserede til, hvilket somme tider heller ikke virker som noget man har synderligt lyst til.

Det er da vist dig, der er "bagud", for nu om stunder kan du KUN betale via homebanking, det gælder i hvertfald for både DJK og SHS og har gjort det de sidste ca. 5 år.

M v h
Peter L


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere
DSB S736 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak