Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Deutsche Bahn bestiller 30 Siemens Velaro (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 15/7 2020, 20:50 (1352 dage siden) @ Nordexpress

I dag mellem Köln og Frankfurt vv., se kortet i første indlæg. Her kører de BR 407, som de skal kunne kobles med. Det kortet viser: Dortmund-München over hhv. Würzburg-Nürnberg og Stuttgart er helt seriøst, hvis man kan sige det sådan.

Det ser også ud til, at den nyeste højhastighedsstrækning Stuttgart-Ulm vv. får max 250 km/t og måske 300 km/t:

Wikipedia Neubaustrecke Wendlingen-Ulm

I den ny DeutschlandTakt, som der tidligere har været henvist til, tales der nu også om en ny strækning Würzburg-Nürnberg.

.
Tak for det.
Så som jeg læser kortet så er den maksimale hastighed i Tyskland lige nu 300 km/t. Jeg kan ikke finde strækninger med højere hastighed end det.

Jeg antager at grunden til at de så alligevel er bestilt til 320 km/t er fordi det koster det samme som til 300 km/t. Eller måske fordi de simpelthen kun produceres som standard for 320 km/t.

Nogen som ved mere?

Poul

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak