Esbjerg - Niebüll: Korterer rejsetid? (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, torsdag 16. juli, 2020, 10:53 (30 dage siden) @ Jens Hansen
redigeret af Poul Brandt, torsdag 16. juli, 2020, 11:08

Det interessante på denne strækning er at der allerede kører togmateriel, som vil kunne udnytte en højere hastighed, idet strækningshastigheden er 75/100 km/t og Lint kan køre 120 km/t.

Så konklussionen fra 2015 undrer?

JH

.
Strækningen er enkeltsporet. Så hvis toget kører hurtigere, skal det bare holde længere på krydsningsstationerne.

Der var i den oprindelige rapport et ambitiøst forslag om noget i retningen af at nedlægge 4 stationer, lavet nogle km partielt dobbeltspor mm. Det ville give en markant forbedring. Men af en eller anden grund er denne mulighed fjernet i 2015 udgaven. Muligvis som følge af at togsystemet skal optimeres i K30 til at passe med Superlyn i Esbjerg.

https://www.dropbox.com/s/hs9wnyxr208hww1/Screening%2C%20Hastighedsopgradering%20i%20fo...

og den korte version:
https://www.dropbox.com/s/36gxtpcnhkyvn9n/Resum%C3%A9rapport%2C%20Hastighedsopgradering...

Poul

--
Lokalbaner nedlægges i 2030 pga. selvkørende biler.
Alle nye baner bør anlægges for 300 eller 320 km/t.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen