Uppgraderad HKT? (Jernbanen i dag)

af RasmusD, fredag 31. juli, 2020, 16:05 (8 dage siden) @ larsht
redigeret af RasmusD, fredag 31. juli, 2020, 16:27

Jeg mener da helt bestemt at HKT ved hvor langt frem sporet er frit og giver besked når man nærmer sig et endepunkt. Hvorfor ellers inddele sporstykket mellem hvert signal i yderligere sektioner? Eller have linjeledere alle steder?

Der var en skrabet udgave af HKT ude i et par af S-togsnettets grene, der kun kunne stoppe toget hvis det kørte forbi et signal, men de var vist blandt de første til at blive erstattet af CBTC.

Redigering: Der er ikke afstandsinformation som i ATC, men jeg mener da stadig at HKT kan nedbremse toget, inden det kører forbi noget det ikke må.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder
Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.
 Læs artiklen 
DSB Hs363
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen