BR 245 status (var BR218 levetid?) (Jernbanen i dag)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, mandag 03. august, 2020, 15:19 (46 dage siden) @ Niels Munch

Så kom jeg retur fra ferie, og har fået lidt svar fra det tyske omkring TRAXX DE ME.

Der skulle ikke være aktuelle problemer med nogen, af de idriftværende maskiner. Der er lidt udfordringer med godkendelse af softwaren i de 6 nye maskiner som DB Fernverkehr forventes at modtage i år (bevidst flyttet til i år, for at få ETCS Bl 3.6.0 samt radiostyring og automatisk bremseprøve ifm tilkobling til ICE tog). To af disse er dog overleveret til DB.

Til gengæld kører der mange historier i de tyske medier, der dog alle baserer sig på "unavngivne kilder" (hvilket wikipedia forresten også gør :-)) I een af artiklerne, som jeg desværre ikke har link til, udtaler DB sig om situationen på Marskbanen, og nævner ikke noget om nogle problemer eller mangler. til gengæld nævnes at:

Sylt Shuttle ejer ikke længere nogle BR 218, og skal derfor lejlighedsvis indleje BR 218 fra andre selskaber - Blandt andet fra DB Regio. Dette sker da BR 245 lejlighedsvis også indsættes i anden trafik i Tyskland, hvor man af "tekniske årsager" kun kan indsætte BR 245. Alt efter køreplansperiode varierer dette antal.

For IC-trafikken til Westerland gælder, at 218erne dér, vil blive erstattet af BR 245 med de nye Talgovogne, når disse leveres.

Regionaltrafikken til Westerland er efter en "tillægsordre" ændret til at kræve 17 BR 245 i bestanden. Da der kun er 15 af de blå, skal DB altså ud af eksisterende bestand finde to stk BR 245 mere.

På lang sigt forventes:
1: Sylt Shuttle vil køre alle afgange med egne BR 245
2: Alle tog i Regionaltrafikken vil blive kørt med BR 245
3: Alle IC tog vil blive kørt med nye Talgo vogne og BR 245

Der er ordre på flere lok til DB i bogen.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen