Et paradigmeskifte for jernbanen (Generelt)

af steenth, tirsdag 04. august, 2020, 16:22 (80 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Det var nok lidt den samme situation da man valgte 200 og ikke 250 km/t ned over Sjælland (det kostede også en del ekstra penge) og tilsvarende med den nye Storestrømsbro (traceret for 200 km/t ?). Tiden var ikke moden.

Det var et mindre sum i forhold til projektet at øge hastigheden fra 160 km/t til 200 km/t med en god samfundsmæssigt økonomi. Strækningen imellem Ringsted og Rødby er forholdsvis linje. 250 km/t på nuværende spor kræver langt flere kurveudretninger

..men ekstraomkostningen til 230 km/t istedet for 200 km/t var "håndterbar", men der var ikke penge nok i posen

Der mere at nogle ikke har regnet på det. Og det er Femernforbindelsen som betaler det. Og det er nok i de første mange år er det pendlere som er store brugere af banen...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet af 2018
På Sporet af 2018
Pris 200,- kr.
 Læs mere 

Lokomotivfabrikker

Danske privatbaner

Læs historien om:
Maribo - Bandholm Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen